vineri, 30 iulie 2010

Comunicat

29.07.2010
In atentia tuturor membrilor si simpatizantilor SCMD - va prezentam un extras din procesul verbal al sedintei Comitetului Director al SCMD

Comitetul Director al SCMD, intrunit in plen la 27.07.2010 si avand ca invitati pe:

•Col. (r) Comaneci Mircea – Filiala Botosani
•Col. (r) Swider Paul – Filiala Calarasi
•Col. (r) Simedre Marian – Filala Sector 5

Constatand situatia de o gravitate exceptionala la care au ajuns structurile militare, tara, natiunea, datorita proastelor guvernari postdecembriste, referitor la pachetul de legi care ii vizeaza strict pe militarii activi, in rezerva si in retragere, Comitetul Director a luat decizia sa comunice prin intermediul Birorilor Operative, tuturor membrilor si simpatizantilor SCMD urmatoarele:

1.Legea 119/2010, coroborata cu Legea sistemului unitar de pensii, aflata “”in rezerva”” la Camera Deputatilor, DESFIINTEAZA STATUTUL DE MILITAR IN ROMANIA. Asimilarea totala cu civilii ne desfiinteaza ca structura socioprofesionala. Data fiind aceasta situatie, se recomanda tuturor celor interesati, indiferent din ce structura provin (MApN, MAI, servicii, etc), sa nu semneze niciodata cerere de recalculare a pensiei, pentru ca ar insemna ca sunt de acord cu pierderea calitatii de militar, dar sa completeze in nume personal o cerere tip (al carei model va fi transmis), prin care sa solicite institutiei in evidenta careia se afla date despre veniturile obtinute de-a lungul carierei. Conform legii, raspunsul ar trebui sa parvina in 30 de zile.

Dupa 30 de zile, daca nu primiti raspuns, veti face o notificare la Sectia de Pensii la care sunteti in evidenta, prin care sa cereti sa nu vi se recalculeze pensia intrucat nu vi s-au asigurat datele necesare comunicarii veniturilor obtinute pe parcursul carierei militare mentionand ca, in caz contrar, va rezervati dreptul de a chema Casa de Pensii in instanta de judecata.

2.Nici in Legea 119/2010 si nici in normele sale de aplicare nu apare cifra 3000 (trei mii) lei, asigurarile date de reprezentantii puterii ca pensiile mai mici de 3000 lei nu vor scadea fiind doar o diversiune menita a linisti marea masa a pensionarilor militari si a gestiona o eventuala criza. Toate pensiile, de la subofiter la general, vor scadea prin recalculare; estimam cuantumul acestora intre 500 – 1700 lei. Militarii care sunt de acord cu aceste masuri care le vor face pensiile cu un pic mai mari decat pensiile de ajutor social (350 lei), date celor care in viata lor nu au muncit nici macar o zi, sau cei care sunt de acord ca toti militarii, indiferent de grad, functie, raspunderi, sa se afle pe aceeasi treapta, sunt liberi sa nu ne urmeze. Militarii in rezerva si in retragere, care gandesc ca noi, sunt bineveniti in randurile SCMD.

3.Considerand ca pensia trebuie sa fie un drept patrimonial castigat pentru toata lumea, nu numai pentru magistrati, SCMD a demarat deja procesul in instanta, pe motiv de discriminare. SCMD a luat decizia sa actineze in justitie, in tara, impotriva Normelor de aplicare a legii, si la Strasbourg impotriva Legii declarate constitutionala. Facem precizarea ca Normele nu au fost inca publicate in Monitorul Oficial, fiind lasate la dispozitia celor interesati pentru sondarea reactiilor si a capacitatii de riposta.

4.In paralel, SCMD va face contestatii argumentate pe aceasta tema la Presedintie, Guvern, Parlament, si le va prezenta mass mediei.

5.In ultima instanta, avem pregatite si cele 3 (trei) procese juridice stabilite la Alba Iulia, pentru luna ianuarie 2011, daca vor aparea cupoanele de pensii recalculate.

6.La propunerile divergente primite de la filiale sau de la membrii de sindicat, solicitam sa se aiba in vedere faptul ca pichetarile de dimineata pana seara, cu grupuri mici de reprezentanti, ar banaliza problema in plin razboi mediatic, iar discutiile cu calaii natiei sunt inutile. Preconizam actiuni de anvergura de acest tip, actiuni la care ii vom invita sa participe pe toti membrii si simpatizantii SCMD.

In ceea ce priveste actiunile pentru 25 Octombrie, propunem ca “”marea muta”” sa iasa si ea in uniforma, intr-un mars al tacerii, depunand coroane mortuare la presedintie, MApN, MAI, Ministerul de Justitie si Prefecturi. Solicitam tuturor Birourilor Operative sa vina cu propuneri, sa popularizeze si sa pregateasca de pe acum aceasta actiune.7.In ceea ce priveste propunerile de reactivare in media, solicitam tuturor filialelor sa intensifice atacurile in media impotriva consecintelor Legii sistemului unitar de pensii.

Membrii Comitetului Director au demarat deja discutii privind participarea pe aceasta tema la unele dintre posturile radio si TV cu acoperire nationala. Vom pune la dispozitie materiale scrise la toate redactiile si solicitam ajutorul filialelor in acest sens.

8.Ii rugam pe membrii si simpatizantii SCMD care, in baza misiunilor avute in strainatate, au stabilit relatii de amicitie cu militarii straini, actualmente rezervisti, sa-i contacteze, alertandu-i, in scopul de a determina sindicatele si ONG-urile lor sa sprijine sub toate formele actiunile noastre, pentru ca altfel, aparand precedentul in Romania, aceleasi masuri vor putea fi luate in tarile lor, impotriva lor.

9.In ceea ce priveste demersul privind recalcularea actualelor pensii militare, conform Legii 90/2007, SCMD va notifica in aceasta saptamana Directia Finaciar Contabila/MapN pentru rezolvarea de indata a situatiei membrilor de sindicat. Notificarea se va constitui in plangere prealabila in justitie in cazul nerezolvarii in termenul legal de 30 de zile.

27.07.2010 COMITETUL DIRECTOR AL SCMD

luni, 26 iulie 2010

Comunicat

Filiala 1 Botosani a SCMD a hotarat in Sedinta Biroului Operativ din 26.10 2010 sa convoace adunarea generala a filialei in data de

joi 29.07.2010 ora 10.00

Ordinea de zi va fi urmatoarea:

1. Informarea membrilor de sindicat cu hotararile Comitetului Director al SCMD luate in Sedinta sa din 27.07. 2010 la care va participa si presedintele filialei noastre, ca invitat, D-nul Col(r) Mircea Comaneci

2. Discutarea masurilor ce se impun pentru blocarrea aplicarii Legii 119/2010 si a Normelor metodologice de aplicare a acesteia pentru rezervistii din Ministerul Apararii, cei din Ministerul Administratiei si Internelor precum si pentru functionarii cu statut special, ca si pentru cei din SRI, STS, si SIE.

3.Probleme organizatorice: - primirea de noi membri
- alegerea a doi vicepresedinti

4.Propuneri, discutii ... etc...

Biroul operativ

vineri, 23 iulie 2010

Normele metodologice de aplicare a Legii 119/2010, privind recalcularea "pensiilor nesimtite"

Din surse, demne de toata increderea, au fost aprobate Normele metodologice de aplicare a Legii 119/2010, in Monitorul oficial, care probabil va fi dat publicitatii azi 23.07. 2010.

Conform acestor prevederi nu este nici o diferentiere intre gradele si functiile detinute de pensionarul militar, in inreaga lui activitate , indiferent de ministerul caruia a apartinut.

Criteriul de baza, de departajare si recalculare, va fi stagiul de cotizare (numarul de ani efectiv lucrati), care va sta la baza stabilirii punctajului, care se va inmulti cu valoarea punctului de pensie. Ca venit de baza, pentru fiecare an lucrat, se va lua in calcul salariul mediu brut pe economie, din acel an, conform datelor publicate de Institutului National de Statistica. Se va ajunge astfel in aberanta situatie ca generalul fost sef al SMG, sa aiba aceeasi pensie cu plutonierul adjutant sef, daca au acelasi numar de ani lucrati, ca militar activ (acelasi stagiu de cotizare). Gradele si functiile nu vor mai fi luate in considerare in prima faza de recalculare, daca nu vom face, noi, dovada veniturilor reale (obtinute prin centrele militare), ceea ce, in timpul celor cinci luni la dispozitie, este practic imposibil.

Ulterior, dupa primirea deciziei de recalculare, normele permit, ca fiecare dintre noi, in termen de prescriptie de 3 ani, sa aducem dovada soldelor lunare brute, avute in intreaga activitate de militar, pe baza carora sa se refaca recalcularea , sa se stabileasca un nou punctaj, care sa dea in final o noua valoarae a "pensiei nesimtite" recalculate, conform dorintei actualilor guvernanti Basescu, Boc, Seitan, care au mintit permanent, in ultimele 6 luni cel putin, ca pensiile sub 3000 de lei nu vor fi afectate."Quad erat demonstrandum"!!, normele adoptate demostreaza cu prisosinta acest lucru.

Sa vedem acum daca domnul ministru Oprea se va tine de cuvant si isi va da demisia asa cum a promis de nenumarate ori, cand spunea, citez din memorie, "daca o singura pensie se va micsora imi voi depune mandatul".Va trebui sa-i cerem noi depunerea mandatului,conform propriei promisiuni. Din pacate, nu stim daca se va tine de cuvant. Si chiar daca ar avea demnitate, si isi va da demisia, nu stiu cu ce ne va mai pute incalzi acest lucru. Dar, macar sa o faca.

Dupa unele calcule ale specialistilor nostri, pensiile vor scadea intre 40% si 60-70%, conform acestor norme, luand in calcul salariul mediu brut pe economie. Ca sa nu mai luam in considerare, faptul ca, practic gradele si functiile avute in armata nu vor mai avea nici o valoare, pana cand, nu vom face dovada, salariilor reale avute in toata perioada de cotizare. Si atunci efectul nu va fi foarte mare, dar macar se va face totusi o departajare. Cel mai crunt vor fi dezavantajati cei care nu au macar 20 de ani de activitate efectiva (de cascheta, cum zicem noi intr-un libaj neacademic). Acestia nu vor putea realize nici macar un punct de pensie, chiar daca ar fi lucrat, sa zicem, de exemplu, 17 ani si toti la grupa intai de munca.

Este inca un prilej de umilire la extrem a tuturor celor care au servit tara sub drapel. Nu stiu insa si nu pot sa inteleg pentru ce atata inversunarae impotriva noastra. Suntem vinovati pentru faptul ca ne-am facut datoria si am respectat timp 35 sau 40 de ani legile tarii si prevederile juramantului militar ???? Este o intrebare retorica s-ar putea spune, sau fara raspuns.

Ne vom lupta insa, pentru apararea drepturilor noastre, folosind toate mijloacele democratice prevazute in legislatia statului de drept, membru al UE, al NATO, si al altor organisme internationale.

Vom folosi toate formele si mijloacele luptei sindicale, pentru apararea drepturilor noastre, consfintite prin Constitutia si legile actuale ale tarii, precum si cele ale Uniunii Europene, al carui stat membru, cu drepturi si obligatii depline, suntem.

Presedintele Filiale 1 Botosani a SCMD
Col (r) Mircea Comaneci


Redam mai jos continutul Hotararii de guvern:

HOTĂRÂRE

pentru aprobarea metodologiei de recalculare a pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor

Având în vedere prevederile art. 3 alin. (3) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, publicată în Monitorul Oficial nr.441 din 30 iunie 2010
în temeiul art.108 din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1 - Pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, cuvenite sau aflate în plată, se recalculează conform algoritmului de calcul utilizat de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, într-o perioadă de 5 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 2 - (1) Recalcularea pensiilor prevăzute la art.1 se realizează prin determinarea stagiilor de cotizare şi a punctajelor medii anuale pe baza veniturilor realizate lunar de către beneficiari şi stabilirea cuantumului fiecărei pensii.
(2) Documentele doveditoare necesare stabilirii punctajelor medii anuale în vederea recalculării pensiilor sunt prevăzute în anexele nr. 1 şi 2.
(3) Pentru perioadele în care beneficiarii şi-au desfăşurat activitatea în Ministerul Apărării Naţionale, documentele doveditoare se solicită de către aceştia prin centrele militare judeţene/zonale/de sector, sau prin unităţile militare din care au făcut parte, după caz.
(4) Pentru perioadele în care beneficiarii şi-au desfăşurat activitatea în celelalte instituţii din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi din sistemul administraţiei penitenciarelor, documentele doveditoare se solicită de către aceştia, de la ultima unitate din care au făcut parte sau la structura de resurse umane a Inspectoratelor Generale/similare, în situaţia în care aceste unităţi au fost desfiinţate.
(5) Pentru personalul trimis în misiune permanentă în străinătate, sau, după caz, pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, la determinarea punctajului mediu anual, se vor lua în calcul veniturile corespunzătoare funcţiei pe care acesta a fost încadrat în ţară.
(6) Documentele doveditoare obţinute în condiţiile alin. (3) şi (4) se depun de către beneficiari la structurile de pensii din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor precum şi Serviciul Român de Informaţii de la care primesc drepturile de pensie.
(7) Recalcularea prevăzută la alin. (1) se efectuează în ordinea înregistrării documentelor doveditoare la structurile de pensii, iar în lipsa acestora, începând cu cele mai vechi dosare aflate în plată, în funcţie de anul şi luna deschiderii dreptului la pensie.

Art. 3 - La determinarea cuantumului pensiei recalculate se foloseşte valoarea punctului de pensie valabil la data încheierii procesului de recalculare.

Art. 4 - (1) Stagiul de cotizare reprezintă vechimea în serviciu şi după caz vechimea în muncă prevăzută de legislaţia în vigoare la data deschiderii dreptului la pensia de care persoana beneficiază sau care i se cuvine, la data începerii procesului de recalculare, potrivit prevederilor art. 8-10 din Legea 119/2010.
(2) Stagiul complet de cotizare utilizat la determinarea punctajului mediu anual pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 va fi de 20 de ani atât pentru femei cât şi pentru bărbaţi.

Art. 5 - Pentru recalcularea pensiilor prevăzute la art. 1 lit. a) şi b) din Legea nr. 119/2010 se consideră a fi îndeplinite condiţiile de acordare prevăzute de Legea nr. 19/2000, cu modificările si completările ulterioare.

Art. 6 - (1) Determinarea punctajului mediu anual se face pe baza datelor din dosarele de pensie existente în păstrare la structurile de pensii din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi Serviciul Român de Informaţii.
(2) In situaţia în care, în dosarele de pensionare sunt înscrise perioade care constituie vechime în serviciu, fără date referitoare la venitul realizat lunar, determinarea punctajului mediu anual se efectuează pe baza documentelor doveditoare solicitate de beneficiari structurilor prevăzute la art. 2 alin. (3) şi (4).
(3) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare, altele decât cele prevăzute la alin. (2), la determinarea punctajului mediu anual se aplică prevederile Legii nr.19/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
(4) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare şi pentru care nu au putut fi dovedite veniturile, realizate lunar, sau documentele doveditoare nu au fost depuse în termenul pentru recalculare prevăzut de lege, la determinarea punctajului mediu anual se utilizează salariul mediu brut pe economie din perioadele respective.
(5) În perioada 1 aprile 2001- 1 august 2007 punctajelor anuale nu li se aplică plafonarea prevăzută de legislaţia privind pensiile din sistemul public în vigoare în perioada respectivă.

Art. 7 - În situaţia pensiilor de invaliditate, stagiul potenţial acordat la stabilirea drepturilor de pensie până la data intrării în vigoare a Legii nr. 119/2010, se menţine şi pentru stabilirea punctajului mediu anual, conform prevederilor art. 78 alin. (6) din Legea nr. 19/2000, cu excepţia celor stabilite conform prevederilor Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8 - Pensia de urmaş se stabileşte procentual din pensia recalculată la care ar fi avut dreptul susţinătorul decedat, cu excepţia celor stabilite conform prevederilor Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 9 - (1) Dacă din documentaţia de pensionare rezultă perioade de vechime în muncă exprimate în săptămâni de cotizare, ca urmare a achitării contribuţiei către fostele case de asigurări sociale, aceste perioade se vor transforma în stagiu de cotizare exprimat în ani şi luni de cotizare.
(2) În acest caz, pentru determinarea punctajului mediu anual se vor utiliza salariile medii brute pe economie, din perioadele respective.
(3) Dacă din documentaţiile de pensionare nu rezultă localizarea săptămânilor de cotizare în cadrul anului, acestea vor fi plasate imediat după data de 1 aprilie a anului respectiv.

Art. 10 - (1) Pensia de serviciu recalculată, potrivit Legii nr.119/2010, poate fi modificată la cererea beneficiarului, în baza actelor doveditoare prezentate de acesta, întocmite conform prevederilor legale, din care rezultă date şi elemente, altele decât cele utilizate la recalculare, referitoare la drepturi cu caracter salarial, perioade suplimentare la vechimea în muncă sau la vechimea în serviciu care, conform Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, se au în vedere la stabilirea punctajului mediu anual sau la stagii de cotizare.
(2) Drepturile de pensii recalculate potrivit alin.(1) se acordă, astfel:
a) de la data de întâi a lunii următoare expirării procesului de recalculare, dacă cererea împreună cu documentele doveditoare a fost depusă în termenul general de prescripţie.
b) din prima zi a lunii următoare celei în care cererea împreună cu documentele doveditoare, a fost depusă la casa de pensii, după termenul prevăzut la lit. a).

Art. 11 - Pensiile de serviciu ale căror cuantumuri au fost stabilite prin aplicarea hotărârilor definitive şi irevocabile ale instanţelor de judecată, se recalculează potrivit prevederilor prezentei hotărâri.

Art. 12 - (1) În vederea aplicării prevederilor prezentei hotărâri Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale pune la dispoziţia instituţiilor abilitate cu aplicarea prevederilor prezentei hotărâri, gratuit, aplicaţiile informatice specifice.
(2) Aplicaţiile informatice prevăzute la alin.(1) urmează să fie adaptate specificului propriu de către instituţiile care efectuează recalcularea.

Art. 13 - (1) Stabilirea pensiei recalculate se face prin decizie emisã de structurile de pensii, care va cuprinde în mod obligatoriu temeiurile de fapt şi de drept care au stat la baza recalculării, precum şi termenul în care poate fi introdusã contestaţia.
(2) Deciziile de pensie recalculată se comunică în scris beneficiarului, în termen de 30 de zile de la data emiterii.

Art. 14 - (1) Împotriva deciziilor de pensie recalculate se poate introduce contestaţie în termen de 30 de zile de la comunicare, la comisiile de contestaţii care funcţionează în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor şi Serviciului Român de Informaţii.
(2) Deciziile comisiilor de contestaţii pot fi atacate în instanţă, potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000.

Art. 15 - Pentru recalcularea pensiilor prevăzute la art.1, se autorizează entităţile implicate în acest proces din cadrul instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională să încheie contracte de prestări servicii/ convenţii civile.

Art. 16 - În aplicarea prezentei hotărâri, Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Administraţiei şi Internelor, precum şi Serviciul Român de Informaţii, pot emite instrucţiuni de aplicare, aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art. 17 - Anexele nr.1 şi nr.2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
PRIM – MINISTRU
EMIL BOC
Bucureşti, 20 iulie 2010
Nr.
_______________



Anexa nr. 1 a
(pensionar titular)

Directorului Casei de Pensii a .............................


Subsemnatul/a........................................................................................................................
(gradul,numele,iniţiala tatălui şi prenumele)

domiciliat/ă în ......................................................................................................................
(se menţionează adresa celui în cauză)

telefon....................., pensionar militar în plată la..............................trecut în rezervă/încetat activitatea la data de ................................, în vederea recalculării pensiei
(ziua,luna,anul)
în condiţiile Legii nr.119/2010, menţionez următoarele:

- Numărul deciziei de pensie........................................................................................
(se trece numărul deciziei/data emiterii)

- Numărul mandatului de plată a pensiei.....................................................................

- Codul numeric personal ..........................................................................................

- Unitatea militară din care am trecut în rezervă..........................................................

din localitatea ..........................................

- Anexez în original următoarele documente:
-
-
Data................................ Semnătura...........................

________________________

NOTA: - Se vor anexa copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi a cărţii / buletinului de identitate.
- Se completează obligatoriu toate datele.

_______________________
Anexa nr. 1 b
(pensionar de urmaş)

Directorului Casei de Pensii a .............................


Subsemnatul/a........................................................................................................................
(numele,iniţiala tatălui şi prenumele)

domiciliat/ă în ......................................................................................................................
(se menţionează adresa celui în cauză)

telefon....................., soţul/soţia defunctului/defunctei.................................................trecut
(gradul, numele şi prenumele soţului/soţiei)
în rezervă/încetat activitatea la data de ...............................................pensionar/ă de urmaş
(ziua,luna,anul)
în nume propriu cât şi pentru .........copii în plată la ......................................, în vederea
(ziua,luna,anul)
recalculării pensiei în condiţiile Legii nr.119/2010, menţionez următoarele:

- Numărul deciziei de pensie........................................................................................
(se trece numărul deciziei/data emiterii)

- Numărul mandatului de plată a pensiei.....................................................................

- Codul numeric personal ..........................................................................................

- Ultima unitate în care a lucrat soţul/soţia defunct/ă..................................................

din localitatea ..........................................

- Anexez în original următoarele documente:
-
-
Data................................ Semnătura...........................
________________________
NOTA: - Se vor anexa copie a mandatului (talonului) de plată a pensiei şi a cărţii / buletinului de identitate.
- Se completează obligatoriu toate datele.
________________________


Anexa nr. 2


ROMANIA

Unitatea _____________

Nr.________ din_________




A D E V E R I N Ţ Ă



Prin prezenta adeverim veniturile brute/nete lunare individuale realizate de (nume, iniţiala tatălui, prenume) ____________ născut în.............., la data de..........., CNP....................., în perioada ___________________.




P E R I O A D A VENIT LUNAR INDIVIDUAL OBS.
ZZ.LL.AA. ZZ.LL.AA.




Prezenta adeverinţă a fost eliberată la cererea susnumitului/susnumitei, pe baza datelor cuprinse în arhiva aflată în păstrarea noastră, spre a-i servi la stabilirea/recalcularea pensiei.


COMANDANTUL/ŞEFUL UNITĂŢII,


NOTA: *) Se completează lunar; în situaţia în care veniturile sunt identice pe mai multe luni, se completează un singur rând, cu întreaga perioadă.

miercuri, 21 iulie 2010

Ajutor umanitar

Desi actualul guvern face eforturi disperate sa ne recalculeze pensiile, promitandu-ne, prin vocea primului ministru, ca pensiile care sunt sub 3000 de lei nu vor fi afectate, conform declararatiei de azi, la incheierea seditei de guvern, Filiala 1 Botosani a SCMD a continuat actiunea de ajutorare a sinistratilor afectati de inundatii, atat din orasul Dorohoi cat si din comunele invecinate.

Astfel, cu sprijinul Comitetul Director, unui membru de sindicat afectat de sinistru, din comuna Sendriceni, sat Padureni, i s-a acordat un ajutor banesc de 1000lei, din fondurile sindicatului, din care acesta si-a cumparat o masina de spalat, care ii era absolut necesara pentru a mai putea recupera ceva din lucrurile si hainele pline de namol, care i-au mai ramas.

De asemenea, cu ajutorul Filialei Botosani a Asociatiei Vatra Romaneasca, al carui presedinte Col(retr.)Fetcu Ion, care este si membru al sindicatului nostru, din ajutoarele primite de la Targu- Mures, constand in materiale de constructie, mobilier, si alte bunuri, care au fost distribuite prin Celula de Criza de la nivelul municipiului Dorohoi, celor afectati din comuna Sendriceni, elemente de mobilier si cateva materiale de constrctie i s-au acordat si membrului nostru de sindicat, care locuieste acum sub cerul liber intr-un fel de cort amenajat, intrucat in casa inundata nu se mai poate deocamdata locui, ea fiind prinsa si in programul de stramutare.

La Punctul de Colectare a Ajutoarelor, constituit pe langa Cercul Militar Botosani s-au strans peste 50 de colete cu haine, atat din partea filialelor sindicatului cat si din partea membrilor nostri de sindicat, ca si ai membrilor Asociatiei Cultul Eroilor, precum si sume de bani, care vor fi ditribuite sinistratilor cu prioritate veteranilor de razboi, familiilor cu persoane in varsta si multi copii, afectati de inundatii atat din Dorohoi ,cat si din comunele invecinate.

Filiala Botosani a Veteranilor de Razboi din fondurile lor, prin presedintele ei Col(r)Prajinaru Ioan cat si a secretarului acesteia Col(r)Jalba Gheorghe, care este si membru al sindicatului nostru, au procurat alimente pe care impreuna cu 100 de lei/persoana, le-au acordat celor 11 veterani de razboi din municipiul Dorohoi afectati de furia apelor, inca din prima saptamana de dupa inundatii.

Prin buna colaborare a Celulei de Criza a sindicatului nostru,de la nivelul judetului, cu Prefectura Judetului Botosani, a domnului prefect Cristian Roman, in urma unei discutii cu acesta, s-a hotarat ca prima casa reconstruita in judetul Botosani, in baza Hotararii de Guvern Nr708 din 14.07. 2010, sa fie a membrului nostru de sindicat din comuna Sendriceni, satul Padureni, care s-a stabilit acolo dupa iesirea la pensie. Filiala 1 Botosani a SCMD il va ajuta cu mana de lucru calificata, din partea unei firme de constructii din Botosani, care îi va ridica casa la rosu, conform proiectului si cu materialele aprobate prin H.G. 708/14.07. 2010, el urmand sa asigure mana de lucru necalificata.

Multumim si pe aceasta cale celor care s-au implicat si au ajutat cu ce au putut sinistratii din judet, in principal veteranii de razboi, familiile cu multi copii, precum si membrii nostri de sindicat.

Problema cea mai dificila acum este aceea ca multi din cei carora li s-au demolat casele si urmeaza sa li se acorde sprijin de catre guvern pentru ridicarea unor noi case in zonele neinundabile, nu dispun de forta de munca necesara, pentru a le face in regie proprie, si nici de banii necesari pentru a plati manopera la o firma specializata pentru reconstruirea acestor case.

Facem apel si pe aceasta cale ca cei care pot da o mana de ajutor in acest domeniu sa o faca. Noi am deschis si un cont colector in lei si unul in euro, pe numele presedintelui filialei noastre, Col(r)Mircea Comaneci, asa cum s-a hotarat in Sedinta Biroului Operativ, in care se pot depune sume pentru ajutorarea celor afectati si enumerati mai sus.

Acestea sunt:

- in lei RO44BCAX0000003518449000 deschis la UniCredit Tiriac Bank si
- in euro RO33BCAX0000003518449004 deschis la UniCredit Tiriac Bank

Va multumim mult pentru ajutor si intelegere.

Biroul operativ al Filialei 1 Botosani a SCMD

P.S. Articol publicat in Botosaninews.ro. si in BanulBotosanean.ro

miercuri, 14 iulie 2010

Comunicat important

In atentia tuturor ofiterilor, maistrilor militari si subofiterilor in rezerva si in retragere, a vaduvelor si urmasilor cadrelor militare decedate


Recomandam tuturor ofiterilor, maistrilor militari si subofiterilor in rezerva si in retragere, precum si vaduvelor si urmasilor celor decedati, care au adresat cereri catre Ministerul Apararii Nationale - Sectia Pensii Militare, solicitand recalcularea pensiilor militare in baza prevederilor Legii nr.90/2007, si carora nu li s-a rezolvat cererea sau nu au primit un raspuns oficial, sa contacteze de urgenta o filiala a SCMD.


Persoanele interesate care nu dispun inca in judetul de resedinta de o filiala a SCMD, pot contacta Comitetul Director prin Secretariatul acestuia.


SCMD a hotarat sa se implice si sa ajute membrii sai pentru repunerea in drepturi, conform Legii 90/2007.


Din unele informatii exista aproximativ 15 000 de rezervisti aflati in aceasta situatie.


Honor et Patria! Vae victis!
COMITETUL DIRECTOR

joi, 8 iulie 2010

Raspuns pentru Filiala Botosani


Postez raspunsul primit de la Bruxelles, ca urmare a prezentarii la Parlamentul Europei, de catre o delegatie a Filialei 1 Botosani a SCMD, in data de 22.06.2010, a petitiilor intitulate, prima "Vrem sa muncim", pe problematica aplicarii legii 329/2009, iar cea de a doua "Apel la ratiune", pe problematica recalcularii pensiilor militare, pe principiul asa-zisei contributivitati, in coformitate cu prevederile legii 119/2010, promulgata suspect de rapid de presedintele tarii, la doua ore dupa ce a fost adoptata in plenul reunit al celor doaua camere, si a legii aflate in Camera Deputatilor in stadiu avansat de adoptare, in procedura de urgenta, care prevede acelasi lucru.

In esenta, dupa calculul specialistilor nostri, pensiile militare, aflate acum in plata, se vor reduce cu procente cuprinse intre 40% si 60%, ba chiar, si 70%, in anumite conditii, pentru cei cu un stagiu incomplet de munca, care este de minim 25 de ani, dupa actuala lege in vigoare. Dupa legea 119/2010, el urmeaza a fi de 20 de ani. Cu toate acestea efectul acestei reduceri este infim, datorita faptului ca dupa toate simularile facute cea mai mare parte va avea pana la 2 puncte si numai cateva exceptii depasind 2 puncte ajungand la 3 puncte, care inmultit cu 736 de lei, valoarea punctului de pensie, da valoarea pensiei recalculate.

Nici vorba de limitarea recalcularii pensiilor doar pentru cele care depasec 3000 de lei, asa cum afirma pe toate posturile, primul ministru si ministrul muncii si protectiei sociale.

Va prezint, asa cum am promis, si traducerea textului:

PARLAMENTUL EUROPEAN

Directia Generala a Presedintiei
Directia pentru sedintele plenare
Activitatea membrilor

Luxemburg

Domnului Mircea Comaneci
Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate
Botosani, str. Octav Onicescu, nr27, et. 7, ap27
710056 Botosani, Romania


108056/05.07.2010

Draga Domnule,

Din partea Secretarului General, va scriu pentru a va instiinta despre primirea petitiei pe care ne-ati trimis-o pe email in data de 23 iunie 2010.

Petitia dumneavoastra a fost inregistrata in Registrul de petitii la nr. 0615-10 si v-as fi recunoscator daca in viitor veti comunica cu noi folosind acest numar.

Petitia dumneavoastra a fost inaintata Comitetului pentru Petitii care, inainte de toate, va lua decizia cu privire la acceptarea acesteia, spre exemplu, daca subiectul petitiei intra in sfera de activitate a Uniunii Europene. In situatia in care Comitetul declara ca este admisa, atunci el va examina textul petitiei dumneavoastra.

Comitetul pentru Petitii va va scrie dumneavoastra pentru a va informa in legatura cu acceptarea acesteia.

Daca petitia este admisa, Comitetul mai sus mentionat va examina intr-o intalnire deschisa publicului potrivit cu prevederile regulilor interne de procedura ale Parlamentului European.

Va retin atentia asupra faptulu ca procedura de examinare a petitiei poate fi destul de lunga, dat fiind numarul mare de petitii pe care noi le primim si pe care trebuie sa le traducem in toate limbile oficiale ale Uniunii Europene si apoi examinate de Comitetul pentru Petitii.

Va rog sa ne adresati corespondenta viitoare pe aceasta tema la urmatoarea adresa: Secretariatul Comitetului pentru Petitii, Parlamentul European, strada Wiertz, B -1047, Bruxelles. Fax: 0032/22846844.

Cu respect,
Karl NATSCHERADETZ
Seful unitatii

Conform procedurilor Parlamentului European si ale Comisiei pentru Petitii, urmeaza, asa dupa cum reiese si din raspuns, ca aceasta petitie sa fie supusa aprobarii Cosiliului reprezentantilor spre admitere, in functie de problematica in discutie.

Daca va fi admisa, se va analiza continutul petitiei si daca se va ajunge la concluzia ca este intemeiata, comisia va solicita statului roman sa retraga aceasta lege, in situatia in care nu va retrage legea, se vor lua masuri de sanctionare a statului roman,iar daca nu se va lua nici o masura nici in acest caz, Comisia de Petitii va face apel la instanta europeana, prin care va obliga statul roman sa se conformeze normelor europene.

Asa s-a intamplat si cu legea referitoare la taxa auto, caz in care, in baza unor petitii a unor organizatii neguvernamentale, si a unor cetateni romani, Comisia de Petitii a solicitat statului roman sa retraga aceasta lege, ceea ce nu s-a intamplat initial, iar cand a fost vorba sa se ajunga la instanta europeana, statul roman a retras legea si a emis un alt act normativ in concoradnta cu normele europene.

In paralel cu aceste demersuri, sindicatul nostru va initia actiuni in justitie pentru anularea efectelor acestei legi, intai la instantele romanesti, si apoi, in functie de rezultat, la instantele europene.

In felul acesta, prin actiunea conjugata a celor doua structuri, simultana si paralela, coordonata in timp si spatiu, atat la instanta romaneasca cat si la cea europeana, precum si prin Comisia de Petitii a Parlamentului European cat si prin instanta europeana, se va ajunge credem noi, la un rezultat de inlaturare a unui abuz nemaiintalnit de incalcarea drepturilor noastre, de proprietate asupra pensiei si de a munci liber consimtit (in orice domeniu privat sau la stat) , intr-un stat de drept european, drepturi consfintite in Carta Fundamentala Drepturilor Omului.

Presedintele Filialei 1 Botosani a SCMD
Col(r)Mircea Comaneci

Redam continutul celor doua petitii depuse la Parlamentul Europei, la Bruxelles, de catre o delegatie a Filialei 1 Botosani a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, codusa de presedintele acesteia Col(r)Mircea Comaneci, in data de 22.06.2010.

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
FILIALA 1 BOTOŞANI
Botoşani , str. Octav Onicescu nr.27
E-mail:scmdbt@yahoo.com
mcomaneci81@gmail.com
Site : http://sindicatulcmd.blogspot.com
http://scmd1botosani.blog
Telefon mobil : 0722.227.343
Telefon Fix : 0331 / 401.454
Nr. 14 din 08 .06.2010

C Ă T R E,

PARLAMENTUL EUROPEAN

COMISIA PENTRU PETITII

“VREM SĂ MUNCIM”

Filiala 1 Botoşani a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (S.C.M.D.), constituită în adunarea generală din 26.11.2009, fiind filială a Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (S.C.M.D.), persoana juridică romană, infiinţată in temeiul Sentinţei civile nr. 83 din 18.08.2009, pronunţată de Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti, vă supune atentiei urmatorul aspect, cu implicatii negative majore asupra vietii TUTUROR cadrelor militare in rezervă, din judeţul Botoşani aparţinând sistemului naţional de aparare, din MApN, MI, SRI, SIE, :

Pentru a putea intra in NATO, una din condiţiile pe care trebuia să le indeplinească România a fost REDUCEREA EFECTIVELOR MILITARE. Acest lucru nu a fost posibil decât prin desfiinţarea unui mare număr de unităţi militare si trecerea in rezerva CU MULT INAINTEA VARSTEI DE PENSIONARE a multor cadre militare; astfel a aparut ORDONANTA GUVERNULUI nr. 7 pe 1998, care stipuleaza: „Art. 24. Personalul militar pensionat în condiţiile prezentei ordonanţe poate cumula pensia cu salariul obţinut în cazul în care îşi continuă activitatea ca angajat sau cu veniturile suplimentare realizate prin activităţi în scop lucrativ.” Asa au apărut cadrele militare disponibilizate, adică trecute in rezerva cu mult inainte de implinirea varstei de 55 de ani, CU DREPT DE PENSIE INCOMPLETA (penalizarile mergand pana la 40%), DAR SI CU DREPT DE MUNCA. Calculul pensiilor militare, inclusiv pentru cei disponibilizati, s-a facut conform LEGII 164 din 2001 privind pensiile militare de stat, care stipuleaza: “Art. 26. - (1) Persoanele care beneficiaza de pensie militara de serviciu pot fi incadrate in muncă, pe durată nedeterminată sau pe durată determinată, după caz, inclusiv in sectorul public, beneficiind de drepturile salariale corespunzatoare funcţiei in care sunt incadrate, inclusiv de sporul de vechime corespunzător vechimii in muncă, dobandite până la data pensionarii. (2) Persoanele prevazute la alin. (1) pot cumula pensia cu veniturile realizate, indiferent de nivelul veniturilor respective.”

In decembrie 2009 a aparut Legea 329 care, printre altele, a interzis si cumulul pensiei (indiferent de felul acesteia) cu salariul din sectorul bugetar. Prin prevederile Cap. IV din Legea nr. 329/2009 au fost încălcate următoarele:

I. prevederile Constituţionale: art. 15 alin. 2 (Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile); art. 16 alin. 1 (Cetăţenii sunt egali în fata legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări); art. 20 alin.1 şi 2 (Dispoziţiile constituţionale privind drepturile şi libertăţile cetăţenilor vor fi interpretate şi aplicate în concordanţă cu Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, cu pactele şi cu celelalte tratate la care România este parte); art. 41 alin. 1 (Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupaţiei, precum şi a locului de munca este liberă); art. 44 (Dreptul de proprietate privată); art. 47 alin. 1 şi al. 2 (Dreptul la trai decent şi la pensie); art. 53 alin. 1 şi al.2 (Interzicerea restrângerii exerciţiului unor drepturi sau libertăţi); art.148 alin. 2 şi 4 (Prioritatea prevederilor tratatelor Uniunii Europene faţă de dispoziţiile contrare din legile interne);

II. art. 1 din O.G. nr. 137/2000, privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare;

III. din punct de vedere al actelor internationale pe care Romania le-a ratificat si care sunt parte din dreptul intern, Legea 329/2009 incalca:

- art. 14 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale referitor la interzicerea oricărei discriminări (Exercitarea drepturilor şi libertăţilor recunoscute de prezenta convenţie trebuie să fie asigurată fără nici o deosebire bazată, în special, pe sex, rasă, culoare, limbă, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine naţională sau socială, apartenenţă la o minoritate naţională, avere, naştere sau orice altă situaţie). Or, Legea nr. 329/2009 face deosebire intre angajatii din sistemul bugetar si cei din sistemul privat, dintre cei care au “peste” un anumit cuantum al pensiei si cei care au “sub” acest cuantum, cei care “cumuleaza” si cei care “nu cumuleaza”;
- art. 2 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului (Fiecare om se poate prevala de toate drepturile si libertatile proclamate în prezenta declaratie fara nici un fel de deosebire ca, de pilda, deosebirea de rasa, culoare, sex, limba, religie, opinie politica sau orice alta opinie, de origine nationala sau sociala, avere, nastere sau orice alte împrejurari. În afara de aceasta, nu se va face nici o deosebire dupa statutul politic, juridic sau international al tarii sau al teritoriului de care tine o persoana, fie ca aceasta tara sau teritoriu sunt independente, sub tutela, neautonome sau supuse vreunei alte limitari de suveranitate), coroborat cu art. 7 si 8 din acelasi Act;
- art. 1 din Protocolul adiţional nr. 12 la Convenţia Europeană a Drepturilor Omului (Interzicerea generala a discriminarii);
- art. 1 alin. 1 din Primul Protocol adiţional la Convenţie (20.03.1952) privind protecţia proprietăţii (“Orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional) A obliga un pensionar militar sa “opteze” intre pensie si salariu, in conditiile in care acesta nu a implinit inca varsta legala de pensionare, a dobandit dreptul de a munci si de a cumula pensia incomplete cu salariul reprezinta o nesocotire grava a dreptului de proprietate ( CEDO, 2002, cauza Buchen contra Cehiei);
- art. 2 din Pactul Internaţional cu privire la drepturile civile şi politice (“1. Statele părţi la prezentul Pact se angajează să respecte şi să garanteze tuturor indivizilor care se găsesc pe teritoriul lor şi ţin de competenţa lor drepturile recunoscute în prezentul Pact, fără nici o deosebire, în special de rasă, culoare, sex, limbă, religie, opinie politică sau orice altă opinie, origine naţională sau socială, avere, naştere sau întemeiată pe orice altă împrejurare. 2. Statele părţi la prezentul pact se angajează să garanteze că drepturile enunţate în el vor fi exercitate fără nici o discriminare întemeiată pe rasă, culoare, sex, limbă, religie, opinie politică sau orice altă opinie, origine naţională sau socială, avere, naştere sau orice altă împrejurare”;
- art. 6 pct. 1 din Pactul Internaţional cu privire la drepturile economice, sociale şi culturale, care recunoaşte şi garantează dreptul la muncă (“Statele parti la prezentul Pact recunosc dreptul la munca ce cuprinde dreptul pe care il are orice persoana de a obtine posibilitatea sa-si castige existenta printr-o munca liber aleasa sau acceptata si vor lua masuri potrivite pentru garantarea acestui drept”);
- art. 1 punctele 2 şi 4, art. 20, 23 şi art. 24 din Carta Socială Europeană din 3 mai 1996;
- art. 6 din Tratatul Uniunii Europene
- “(1) Uniunea recunoaşte drepturile, libertăţile şi principiile prevăzute în Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene din 7 decembrie 2000, astfel cum a fost adaptată la 12 decembrie 2007, la Strasbourg, care are aceeaşi valoare juridică cu cea a tratatelor. Dispoziţiile cuprinse în cartă nu extind în niciun fel competenţele Uniunii astfel cum sunt definite în tratate. Drepturile, libertăţile şi principiile prevăzute în cartă se interpretează în conformitate cu dispoziţiile generale din titlul VII al Cartei privind interpretarea şi punerea sa în aplicare şi cu luarea în considerare în mod corespunzător a explicaţiilor menționate în Cartă, care prevăd izvoarele acestor dispoziţii.
(2) Uniunea aderă la Convenţia europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. Competenţele Uniunii, astfel cum sunt definite în tratate, nu sunt modificate de această aderare.
(3) Drepturile fundamentale, astfel cum sunt garantate prin Convenţia europeană pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale şi astfel cum rezultă din tradiţiile constituţionale comune statelor membre, constituie principii generale ale dreptului Uniunii).”

Faţă de aspectele prezentate mai sus, vă rugăm să dispuneţi măsurile ce se impun.

AVEM ONOAREA SĂ VĂ SALUTĂM !

Preşedintele Filialei 1 Botoşani a SCMD
Col (rez) Mircea COMĂNECI

Secretarul Filialei 1 Botoşani a SCMD
Col (rez) Gheorghe FEDOR


SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
FILIALA 1 BOTOŞANI
Botoşani , str. Octav Onicescu nr.27
E-mail: scmdbt@yahoo.com
mcomaneci81@gmail.com
Site : http://sindicatulcmd.blogspot.com
http://scmd1botosani.blog
Telefon mobil : 0722.227.343
Telefon Fix : 0331 / 401.454
Nr. 13 din 08 .06.2010

C Ă T R E,
PARLAMENTUL EUROPEAN

COMISIA PENTRU PETITII

“APEL LA RAŢIUNE”

Filiala 1 Botoşani a Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (S.C.M.D.), constituită în adunarea generală din 26.11.2009, fiind filială a Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (S.C.M.D.), persoana juridică romană, infiinţată in temeiul Sentinţei civile nr. 83 din 18.08.2009, pronunţată de Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti, vă supune atentiei urmatorul aspect, cu implicatii negative majore asupra vieţii TUTUROR cadrelor militare in rezervă din judeţul Botoşani aparţinând sistemului naţional de securitate din MApN, MI, SRI, SIE, :

Guvernul Romaniei a depus la Senat, ca prima camera sesizata, proiectul de Lege privind sistemul unitar de pensii publice; analizand continutul acestui proiect, raportat la situatia cadrelor militare in rezerva (carora urmeaza sa li se recalculeze pensiile aflate in plata), se constată că textul propus Parlamentului României spre dezbatere, adoptare şi legiferare este, sub numeroase aspecte, esenţial neconstituţional, vadit nelegal, discriminatoriu, întocmit cu încălcarea gravă a normelor obligatorii ale Comunităţii Europene, cu nesocotirea practicii constante a Curţii Europene a Drepturilor Omului.

I. Recalcularea pensiilor militare este neconstitutionala deoarece incalca prevederile art. 15 alin. (2) din Constitutie: "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile." Principiul neretroactivitatii impune niste reguli pentru o lege noua, in sensul ca:

I.a. legea noua nu reglementeaza raporturile juridice aparute, modificate sau stinse inainte de intrarea ei in vigoare. Nimeni nu poate actiona in conformitate cu niste norme care nu exista, nu poate respecta niste norme care nu au fost adoptate si poate nimeni nu se gandeste ca vor apare. Daca legea noua ar anula ceea ce a statuat vechea lege, increderea in lege s-ar diminua, s-ar aduce atingere grava la autoritatea legii, iar vointa de a da ascultare legilor ar scadea considerabil;

I.b. legea noua se aplica fara a fi retroactiva in cazul situatiilor juridice care vor apare, modifica sau stinge, dupa intrarea in vigoare a legii, in cazul situatiilor juridice in curs de formare, modificare sau stingere la data intrarii in vigoare a legii si in cazul efectelor viitoare ale raporturilor juridice trecute;
Concluzia este ca daca se aplica o astfel de masura se poate aprecia ca Romania nu este un stat de drept unde legea este suverana.

II. Sistemul de pensii militare nu poate fi inclus in sistemul de pensii de stat unic:II.

a. Sistemul de pensii militare nu a fost niciodata un sistem contributiv, fondurile necesare pentru plata pensiilor militare de stat si a altor drepturi de asigurari sociale se asigura de la bugetul de stat prin bugetele Ministerului Apararii, Ministerului Administratiei si Internelor si Serviciului Roman de Informatii. Militarii nu au contribuit niciodata la bugetul asigurarilor sociale de stat, ei au avut o contributie pentru pensia suplimentara de 5%, care de la intrarea in vigoare a Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, conform prevederilor art. 78 alin. (2), a devenit contributie individuala la bugetul de stat si nu la bugetul asigurarilor sociale de stat;

II.b. Sistemul pensiilor militare de stat, reglementat de Legea nr. 164/2001 care este corelata cu legislatia europeana, face parte din sistemele ocupationale de pensii guvernate de directivele Comunitatii Europene (Directiva 86/378/EEC, amendata prin Directiva 97/96/EC adoptata in considerarea jurisprudentei Curtii Europene de Justitie). Conform reglementarilor comunitare, criteriile decisive pentru incadrarea unui sistem de securitate sociala ca sistem ocupational sunt indeplinite in totalitate de actuala lege a pensiilor militare de stat din Romania, respectiv:
- aceasta lege se refera la o categorie particulara de lucratori – cadrele militare, asa cum sunt acestea definite de Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare;
-acordarea pensiei este direct legata de durata serviciului militar;
- pensia este calculata prin raportare la ultimul salariu al lucratorului (ultima solda a cadrului militar).

Este lesne de observat din cuprinsul mai sus arătat al celor două Directive - obligatorii pentru Statele membre al Uniunii Europene - că situaţia militarilor ce îndeplinesc cumulativ condiţiile de pensionare, conform normelor legale în vigoare, este perfect încadrată în acest text, fiind, deci, total contrară legislaţiei europene orice încercare de a modifica actualul statut al militarilor.

Guvernul României a fost deja atenţionat prin Raportul de consultare din 31.01.2007 al Comisiei Europene, prin care „se atrage atenţia asupra faptului că, pentru legislaţia neconformă Directivelor comunitare, Comitetul Miniştrilor va transmite României scrisori de notificare oficială, declanşând, astfel, acţiunea de neândeplinire a obligaţiilor de Stat membru al U.E.” ;

III. Prin mentinerea modului de acordare si calculare a pensiilor din Legea nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat nu se incalca principiul egalitatii, prin care se asigura tuturor participantilor la sistemul public de pensii, contribuabili si beneficiari, un tratament nediscriminatoriu, intre persoane aflate in aceeasi situatie juridica, deoarece militarii nu s-au aflat in aceeasi situatie juridica cu ceilalti salariati de la stat. De asemenea, la trecerea in rezerva, cand nu ocupa o functie militara, militarii pot fi chemati sa indeplineasca serviciul militar in conditiile legii. Principiul egalitatii trebuie sa nu fie confundat cu uniformitatea, cu egalitarismul, catre care se tinde cu acest proiect de lege. Avand in vedere ca prevederile Constitutiei (art. 40 si 53) si ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare (lege speciala pentru militari) impun militarilor anumite exigente, interzicerea sau restrangerea unor drepturi si libertati, iar exercitarea profesiei presupune riscuri sporite, se justifica in mod obiectiv o diferentiere a regimului juridic de pensionare fata de alti salariati la stat care nu sunt supusi acelorasi exigente, restrictii si riscuri. CARTA SOCIALĂ EUROPEANĂ revizuită, adoptată la Strasbourg la 3 mai 1996 şi ratificată de România prin Legea nr. 74/03.05.1999, în anexa intitulată ,,Câmpul de aplicare a Cartei sociale europene revizuite în privinţa persoanelor protejate” prevede că ,,o diferenţă de tratament pe un motiv obiectiv şi rezonabil nu este considerată discriminatorie”. Statutul foarte restrictiv şi deosebit de sever al militarilor este un veritabil motiv care poate permite menţinerea reglementării pensiei acestora în forma actuală.

IV. Pozitia Consiliului Legislativ

Avizul Consiliului Legislativ, care însoţeşte proiectul Legii pensiilor, precizează că recalcularea pensiilor speciale potrivit principiului contributivităţii nu poate fi aplicată decât celor care se vor pensiona după intrarea în vigoare a legii. Conform Consiliului Legislativ, intenţia guvernului de a reduce pensiile nu poate fi pusă în practică, întrucât ar încălca Constituţia. “Măsura privind recalcularea pensiilor stabilite prin legi speciale, aflate în plată la data introducerii sistemului unitar de pensii publice, nu se poate face decât prin încălcarea principiului neretroactivităţii legii, prevăzut la art. 15, alin. (2) din Constituţia României, republicată, conform căruia legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile”.

În sprijinul acestui punct de vedere, Consiliul Legislativ aduce decizia Curţii Constituţionale din 2007, conform căreia “în cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.

V. Jurisprudenţa CEDOV.a.

În cauza Buchen v. Cehia (2006), Curtea a decis că „limitarea nejustificată a unui drept recunoscut, cum ar fi o pensie specială, drept nesocotit ulterior, fără a exista o justificare obiectivă şi rezonabilă pentru o asemenea îngrădire, constituie o privare de proprietate în sensul art. 1. par.1 din Protocolul nr. 1 la CEDO, dar şi o discriminare în sensul art.1 din Constituţie şi art. 1 din Protocolul nr.12”;

V.b. In cauza Gaygusuz v. Austria (1996), Curtea a decis că „pensia constituie un drept patrimonial în sensul art. 1 din Protocolul nr. 1 la Convenţie şi se constată o discriminare, în sensul art.14, dacă lipseşte o justificare obiectivă rezonabilă pentru diminuarea patrimoniului reclamantului” ;

V.c. În cauza Stubbings ş.a. v. Marea Britanie s-a decis că „există discriminare în sensul art. 14 al Convenţiei atunci când persoane aflate în situaţii identice sau comparabile se bucură de un tratament preferenţial unele faţă de altele”. A se vedea, din această perspectivă, prevederile din proiectul Legii unitare a pensiilor, care numai unitare nu sunt atunci când prvilegiază nejustificat unele categorii profesionale (ex. lucrători dn sistemul penitenciar) faţă de puterea judecătorească, de Armată şi de Poliţie şi alţii.
despăgubiri, stabilind că este încălcat art..6 din Convenţie şi aV.d.

În cauza Akdeejeva v.Letonia (2007), Curtea Europeană a Drepturilor Omului a obligat statul pârât la rt..1 din Protocolul nr.1 în cazul în care se procedează la recalcularea în minus a pensiei,dat fiind că este vorba despre un drept câştigat.

V.e. În speţa Muller v. Austria, precum şi în numeroase alte speţe similare, s-a decis constant în sensul că „o reducere substanţială a nivelului pensiei ar putea fi considerată ca afectând substanţa dreptului de proprietate şi chiar a însăşi dreptului de a rămâne beneficiar al sistemului de asigurare la bătrâneţe.”


În conformitate cu art.14 din Convenţia pentru interzicerea discriminării şi art. 1 din Protocolul 1 referitor la protecţia proprietăţii, Curtea Europeană a Drepturilor Omului a reţinut că „noţiunea de bun înglobează orice interes al unei persoane de drept privat ce are valoare economică, astfel încât dreptul la pensie şi, evident, dreptul la salariu sunt asimilate dreptului de proprietate” (cauza Buchen versus Cehia). Din această perspectivă, apare ca fiind evident că pensia de servicu a militarilor, aşa cum este în prezent reglementată şi având cuantumul stabilit prin lege, constituie un „drept de proprietate” în sensul Convenţiei şi a Protocoalelor adiţionale, iar reducerea prin recalculare a acestui drept ar echivala cu o expropiere.

Referitor la înţelesul noţiunii de „speranţa legitimă”, s-a statuat în numeroase soluţii de speţă că această noţiune trebuie înţeleasă şi interpretată ca avându-şi temeiul în dreptul cetăţeanului la coerenţă şi siguranţă legislativă, astfel ca, în temeiul legii, acesta să îşi poată valorifica, păstra şi apăra drepturile. Cu alte cuvinte, este vorba de concretizarea pricipiului constutiţional, propriu oricărui stat de drept, privind supremaţia legii.

Din cele expuse anterior, se poate observa ca proiectul supus dezbaterii Parlamentului nesocoteşte total noţiuni de principiu şi de esenţă ale civilizaţiei juridice europene, ce sunt de multă vreme, clarificate şi încetăţenite la nivelul practicii CEDO şi CJCE.

Începand cu data de 07.06. 2010, Guvernul României, prin persoana Premierului Boc, şi-a asumat răspunderea pe un pachet de legi, din care una este la fel de neconstituţională, întrucât prin această lege se diminuează cu 15%, pensiile (care in accepţiunea normelor europene reprezintă o proprietate a celor carora le aparţin) tuturor pensionarilor, inclusiv ale celor proveniţi din sistemul naţional de securitate, trecându-se apoi, după cinci luni, de la data asumării răspunderii, la recalcularea pensiilor militarilor în rezevă. Astfel, prin această lege după ce incepand cu 01.06.2010 se vor diminua cu 15 % pensiile militare, apoi, începând cu 01.11.2010 se trece la recalcularea acestora, (după ce au fost diminuate), realizându-se astfel, o nouă diminuare, prin recalculare, de aceasta dată cu încă 50-70 % , în funcţie de vechimea avuta la data pensionării fiecăruia.

Se aplică din noiembrie prevederile unei legi, Legea unică a pensiilor publice , care abia acum se află în dezbaterea Camerei Deputaţilor, şi care avea termen de aplicare data de 01.01.2011. Se aplică astfel, prin asumare, prevedrile unei legi, care abia acum se află in dezbatere, ocolindu-se astfel, din nou Parlamentul României.
Se încalcă şi prin acest act normativ, toate actele normative europene enumerate mai sus.

Faţă de aspectele prezentate mai sus, vă rugăm să dispuneţi măsurile ce se impun.

AVEM ONOAREA SĂ VĂ SALUTĂM !

Preşedintele Filialei 1 Botoşani a SCMD
Col(rez)MirceaCOMĂNECI
Secretarul Filialei 1 Botoşani a SCMD
Col(r) Gheorghe FEDOR

Va prezint acum si varianta in limba engleza a celor doua petitii:

UNION OF THE REDUNDANT MILITARY PERSONNEL
BOTOSANI BRANCH
Adress: Botoşani , str. O. Onicescu, nr. 27
E-mail: scmdbt@yahoo.com
Web site: sindicatulcmd.blogspot.com
GSM : 0040722.227.343.
TELEPHONE: 0040331401.454
Number 14, 8th of June, 2010


TO THE EUROPEAN PARLIAMENT
Committee on Petitions

"We want to work"

The Trade Union Branch Military Botosani redundant (SCMD), established in the General Assembly as of 26.11.2009, being the subsidiary of Redundant Union Military (SCMD), Romanian legal person established under the Civil Sentence No. 83 as of 18.08.2009, issued by a District Court of Bucharest, would like to inform you about the major negative implications on the life of all military personnel in the reserve system belonging to MoD, Ministry of Interior, Romanian Intelligence Service and Foreign Intelligence Service:

To join NATO, one of the conditions which had to meet Romania was to reform the military institutions. This has been possible only by abolishing a large number of reserve military units and to reduce the number of military personnel before the retirement age. As such the Government ordinance no 7 has been adopted in July 1998, which states: "Art 24. Retired military personnel under this ordinance may be added to the salary received pension if he continued his work as an employee or additional income through other activities”. As a result many active military personnel were retired before reaching the age of 55, with the incomplete pension (penalties ranging up to 40%), but having the right to continue to work. Military pension calculation, including those dismissed was made according to Law 164 of 2001 on the state military pensions, which states: "Art 26. - (1) Those military service retirement benefits can be employed on permanent or fixed-term, as appropriate, including public sector, with the appropriate remuneration of a staff function, including the old growth appropriate seniority, acquired until retirement. (2) Persons under par. (A) may be combined with pension income, despite of other income levels. "
In December 2009, Law 329 has been adopted which states, among other things, prohibited and overlapping pension (regardless of its type) with wages in the budgetary sector. As a consequence the provisions of Ch. IV of the Law. 329/2009 have been violated as follows:

I. Constitutional provisions: Article. 15 para. 2 (only for the future law, except criminal law more favorable), Art. 16 para. 1 (Citizens are equal before the law and public authorities, without any privilege or discrimination), Art. 20 paragraphs 1 and 2 (constitutional provisions on rights and freedoms shall be interpreted and applied in accordance with the Universal Declaration of Human Rights, the covenants and other treaties Romania is a party), Art. 41 para. 1 (right to work can not be restricted. Choice of profession, trade or occupation and the workplace is free), Art. 44 (right to private property), Art. 47 para. 1 and. 2 (right to decent living and retirement), Art. 53 para. 1 and al.2 (Prohibition of restriction of the rights and freedoms) 148. 2 and 4 (Priority EU treaties contrary to the provisions of national laws);

II. Art. 1 of O.G. no. 137/2000 on preventing and sanctioning all forms of discrimination;

III. in terms of international instruments that Romania has ratified and which are part of domestic law, violate the law 329/2009:

- Art. 14 of the Convention on Human Rights and Fundamental Freedoms concerning the prohibition of discrimination (Exercise of rights and freedoms recognized in this Convention shall be secured without discrimination on any ground, especially on gender, race, color, language, religion, political or other opinion, national or social origin, association with a national minority, property, birth or other status). The Law no. 329/2009 discriminate between employees of the budgetary system and the private system, between those who "over" a certain amount of pension and those who "under" that amount, those who "add up" and who "does not add up" ;
- Art. 2 of the Universal Declaration of Human Rights (Everyone is entitled to all rights and freedoms set forth in this Declaration, without distinction of any kind as, for example, race, color, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. Besides, there will be no difference after the political, legal or international country or territory to which a person belongs, whether it be country or territory shall be independent, trust, non-or under any other limitation of sovereignty), in conjunction with Art. 7 and 8 of that Act;
- Art. 1 of Protocol no. 12, European Convention on Human Rights (general prohibition of discrimination);
- Art. 1. 1 of the First Additional Protocol to the Convention (20/03/1952) regarding protection of property ("Every natural or legal person is entitled to his property. No one shall be deprived of his possessions except in the public and under the law and general principles of international law) To compel a military retiree to "choose" between pension and salary, given that it has not yet reached the legal age of retirement, yet his work has combined pension and salary is incomplete a serious disregard of property rights (ECHR, 2002, case against Czech Buchen)
- Art. 2 of the International Covenant on Civil and Political Rights ("1. States Parties to the present Covenant undertakes to respect and ensure to all individuals who are in their territory within the jurisdiction the rights recognized in the present Covenant, without distinction, such as race, color, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status. 2. States Parties to the present Covenant undertake to guarantee that the rights set in it will be exercised without discrimination based on race, color, sex, language, religion, political or other opinion, national or social origin, property, birth or other status ";
- Art. 6, section 1 of the International Covenant on Economic, Social and Cultural Rights, which recognizes and guarantees the right to work (The States Parties to the present Covenant recognize the right to work which includes the right that it has any person to get the opportunity to earn their living by work freely chosen or accepted and will take appropriate measures to ensure that right);
- Art. 1 points 2 and 4, Art. 20, 23 and Art. 24 European Social Charter of 3 May 1996;
- Art. 6 of the Treaty on European Union - "(1) EU recognizes the rights, freedoms and principles in the Charter of Fundamental Rights of 7 December 2000, as adjusted at December 12, 2007, in Strasbourg, which has the same legal value treaties. Provisions of the Charter do not extend in any way the competences of the Union as defined in treaties. Rights, freedoms and principles in the Charter shall be interpreted in accordance with general provisions in Title VII of the Charter governing its interpretation and implementation and taking into account adequately the reasons mentioned in the Charter, which provide sources of those provisions.
(2) The Union shall accede to the European Convention on Human Rights and Fundamental Freedoms. Union's competences as defined in the Treaties are not altered by this accession.
(3) Fundamental rights, as guaranteed by the European Convention on Human Rights and Fundamental Freedoms and as they result from the constitutional traditions common to the Member States, constitute general principles of EU law.

Please consider the above mentioned issues for decision and possible action.

Sincerely yours

Retired Colonel, Mircea Gheorghe Comaneci
Chairman of the Trade Union Branch Military Botosani redundant (SCMD)

Retired Colonel, Gheorghe Fedor,
Secretary of the Trade Union Branch Military Botosani redundant (SCMD)


UNION OF THE REDUNDANT MILITARY PERSONNEL
BOTOSANI BRANCH
Adress: Botoşani , str. O. Onicescu, nr. 27
E-mail: scmdbt@yahoo.com
Web site: sindicatulcmd.blogspot.com
GSM : 0040722.227.343.
TELEPHONE: 0040331401.454
Number 13, 8th of June, 2010

TO THE EUROPEAN PARLIAMENT
Committee on Petitions

“Appeal to Reason”

The Trade Union Branch Military Botosani redundant (SCMD), established in the General Assembly as of 26.11.2009, being the subsidiary of Redundant Union Military (SCMD), Romanian legal person established under the Civil Sentence No. 83 as of 18.08.2009, issued by a District Court of Bucharest, would like to inform you about the major negative implications on the life of all military personnel in the reserve system belonging to MoD, Ministry of Interior, Romanian Intelligence Service and Foreign Intelligence Service:

Romanian Government has submitted to the Senate the draft Law on unitary public pension system; analyzing the content of this project, as far as the pension of the military reservists (which are going to recalculate their pensions ) noted that the above Law which is going to be debated by the Romanian Parliament, in many respects, is essentially unconstitutional, obviously illegal, discriminatory, and against the mandatory rules of the European Community, to disregard the practice of the European Court of Human Rights.

I. Recalculation of military pensions is unconstitutional because it violates Art. 15 para. (2) of the Constitution: "The law only for the future, except in criminal law or the more favorable." Non-retroactivity principle requires some rules for a new law, meaning that:
I.a. new law doesn’t regulates legal relations arising, not modified or extinguished before its entry into force. One cannot act in accordance with some rules not there, cannot meet some standards that were adopted and nobody cannot thinks that will occur. If the new law would remove what is part of the old law, confidence in the law would diminish with serious prejudice to the authority of law, and willingness to obey the laws would decrease considerably;
I.b. new law applies retroactively without legal situations that will occur, change or expire, after the entry into force of the law, in case of new legal situations, modification or extinction of the entry into force of the law;
The conclusion is that if you apply such a measure you cannot say that Romania is a state of law where the law is sovereign.

II. Military retirement system may not be included in a single state pension system:
II.a. military retirement system has never been a contributory scheme, funds necessary to pay the state military pensions and other social security rights were provided by the state budget through the budgets of the Ministry of Defence, Ministry of Interior and the Romanian Intelligence Service. Militaries have never contributed to social insurance budget, they had an additional pension contribution of 5% for which the entry into force of Law no. 164/2001 on the state military pensions, according to Art. 78 para. (2), became the individual contribution to the state budget and not the state social insurance budget;
II.b. military state pension system, governed by Law no. 164/2001 which is correlated with the European legislation is part of occupational pension schemes governed by European Community Directives (Directive 86/378/EEC, as amended by Directive 97/96/EC adopted in light of European Court of Justice). Under EU regulations, the decisive criteria for the classification of a social security system as occupational system are fully met by the current military state pension law in Romania, namely:
- This law refers to a particular category of workers - military as defined by Law no. 80/1995 on the status of the military;
- Granting pension is directly related to the duration of military service;
- The pension is calculated by reference to the worker's last salary (last payment of the military personnel).

It is easy to see from the wording shown above that the two Directives - mandatory for Member States of the European Union - that the military situation to meet the cumulative conditions for retirement under existing laws, is perfectly placed in the text and therefore, any attempt to change the current status of the military is against all European legislation.

Romanian Government has been warned by the advisory report of 31.01.2007 the European Commission, "notes that for the legislation which is not consistent to the EU directives, the Committee of Ministers will sent to Romania letters of formal notice, triggering thus action for not complying with the obligations of EU membership;

III. By way of providing and maintaining the pension calculation of Law. 164/2001 on the state military pensions do not violate the principle of equality, which ensure that all participants in public pension system, taxpayers and beneficiaries, non-discriminatory treatment between persons in the same legal position as the soldiers were not in same legal position with other employees of the state. Also, the shift in reserve, when not occupied a military function, the military may be called upon to perform military service under the law. Principle of equality should not be confused with uniformity, with egalitarianism, which tends to this bill. Since the constitutional provisions (Art. 40 and 53) and Law no. 80/1995 on the status of the military (special law for the military) soldiers impose certain requirements, prohibition or restriction of rights and freedoms, and more risky practice is objectively justify a difference in the legal system over other employees at retirement State not subject to the same stringent, restrictions and risks. Revised European Social Charter, adopted in Strasbourg on May 3, 1996 and ratified by Romania by Law no. 74/03.05.1999, Annex entitled 'Scope of the revised European Social Charter regarding protected persons "provides that a different treatment on objective and reasonable grounds is not considered discriminatory." The very restrictive and severely status for the military is a genuine reason that can help to keep their pension legislation in its current form.

IV. Legislative Council position
Legislative Council opinion accompanying the draft pension law states that the principle of special pension recalculation can be applied only to those who will retire after the entry into force of the law. According to the Legislative Council, the government's intention to reduce pensions can not be implemented because it would violate the Constitution. “The recalculation of pensions established by special laws in payment on the date the public pension system would entry into force , will be against the principle of non-retroactivity of the law referred to in Art. 15, par. (2) of the Romanian Constitution, republished, that the law only will apply for the future."

In support of this view, the Legislative Council invoke the decision of the Constitutional Court decision dated 2007 which says "where the recalculation results in a greater amount of pension will pay it, and if the new product is lower amount will be paid further pension payments previously established and located in, without prejudice to any legal rights previously won”.

The European Court of Human Rights(ECHR) jurisprudence.

V.a. Case Buchen v. Czech Republic (2006), the Court held that "unjustified restriction of a right recognized, such as a special pension, as subsequently ignored, with no objective and reasonable justification for such a restriction constitutes a deprivation of property within the meaning of Art. 1. par.1 of Protocol. 1 to the ECHR also discrimination within the meaning of Article 1 of the Constitution and Art. 1 of Protocol No. 12;

V.b. Case Gaygusuz v. Austria (1996), the Court held that "pension is a property right within the meaning of Art. 1 of Protocol. 1 to the Convention and there is discrimination within the meaning of Article 14, if it misses a reasonable objective justification for reducing the plaintiff heritage;

V.c. In Case Stubbings etc. v. United Kingdom it was decided that "there is discrimination within the meaning of Art. 14 of the Convention when people in similar situations or comparable enjoy preferential treatment versus other."
V.d. Case Akdeejeva v.Letonia (2007), the European Court of Human Rights ordered the defendant to state compensation, because Article 6 of the Convention and art 6 of Protocol No. 1 was violated arguing that pension is a right won.
V.e. In this case Muller v. Austria, and in many other similar present case it was decided consistently that "a substantial reduction in pension levels could be regarded as affecting the substance of ownership and even the right to remain a beneficiary of the system insurance in old age. "
V.f. A special issue was made at the ECHR and the ECJ the notions of "good patrimony" and "expectation". In accordance with Article 14 of the Convention on the prohibition of discrimination and art. 1 of Protocol 1 on the protection of the European Court of Human Rights held that "the concept of property includes any interest of private individuals that have economic value, so that pension and, of course, entitled to pay are treated right property "(Case Buchen vs. Czech Republic). From this perspective, appears to be clear that the military pension as currently regulated, and with the amount specified by law, constitute a "property right" within the meaning of the Convention and additional protocols that in such case is about expropriation.

As such, it is the realization of the constitutional principle which is governed by the rule of law.
In conclusion, it is noted that the project under discussion rejects all notions, principles and essence of the European legal civilization, which have been clarified and well-established in the practice at the ECHR and the ECJ.

In addition to what has said starting with September 7th 2010, the Romanian Government, the Prime Minister Boc assumed responsibility on a package of laws, one of which is unconstitutional because this requires a reduction of 15% of the pension (in the sense that European norms are a property those who hold them) to all retirees, including those from the national security, switching and then, after five months, after accountability, to recalculate the military reserve pensions. As such after June 6th 2010 the pension will be reduced with 15% and from November 1st 2010 will be recalculated according to the provision of the above described draft Law.

Having in view what we have describe above please take the appropriate actions.

Sincerely yours,

Retired Colonel, Mircea Gheorghe Comaneci
Chairman of the Trade Union Branch Military Botosani redundant (SCMD)

Retired Colonel, Gheorghe Fedor,
Secretary of the Trade Union Branch Military Botosani redundant (SCMD)

luni, 5 iulie 2010

Adresa inaintata Prefectului Judetului Botosani si Primarului municipiului Dorohoi

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
FILIALA 1 BOTOSANI
Adresa: Botoşani , str. O. Onicescu, nr. 27
E-mail: scmdbt@yahoo.com
Site: sindicatulcmd.blogspot.com
Telefon mobil : 0722.227.343.
Fix : 0331 / 401.454
Nr. 21 din 03.07.2010

C Ă T R E,

INSTITUTIA PREFECTULUI JUDETULUI BOTOSANI DOMNULUI PREFECT AL JUDETULUI BOTOSANI
ING.CRISTIAN-CONSTANTIN ROMAN
- PERSONAL -

PRIMARIA MUNICIPIULUI DOROHOI
DOMNULUI PRIMAR AL MUNICIPIULUI DOROHOI
ING.DORIN ALEXANDRESCU
-PERSONAL -


Filiala 1 Botosani a Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (S.C.M.D.), infiintata in adunarea generala de constituire din data de 26 noiembrie 2009, ca filiala, va supune atentiei si aprobarii urmatoarele:

In sedinta Biroului Operativ din data de 03.07.2010 s-a hotarat infiintarea la nivelul municipiului Botosani, la Cercul Militar, pe langa Centrul de Primire a Ajutoarelor , infiintarea unui Punct de Colectare a Ajutoarelor pentru Sinistratii din judetul Botosani, in care se vor centraliza ajutoarele primite din intreaga tara de la filialele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate, separat de celelate ajutoare.

Acestea, cu mijloace puse la dispozitie de garnizoana Botosani si cu asistenta din partea cadrelor militare in rezerva si in retragere, membre si nemembre de sindicat, precum si a militarilor stabiliti de comandantul garnizoanei, cu aprobarea Institutiei Prefectului, a Prefectului personal, a Consiliului Judetean, si a Presedintelui acestuia, vor fi distribuite direct in zonele afectate, inclusiv in municipiul Dorohoi, cel mai greu afectat de inundatii, cu prioritate la: veteranii de razboi, cadrele militare in rezerva si in retragere, familii cu multi copii, , dar si celorlate categorii de cetateni greu afectate de catre sinistru, pe care ii veti stabili dumneavoastra.

Distribuirea se va face direct de catre membrii unei celule de criza pe care am activat-o la nivelul judetului Botosani, condusa de:

- col(r) Mircea Comaneci, CNP 1530223070014, posesor al CI seria XT, nr. 449025, tel fix 0331/401.454, mobil: 0722227.343; 0741.115.473;
- col(r) Dragos Agavriloaie, CNP 1421110400264, posesor al CI seria XT, nr. 302918, tel 0331/108588, mobil: 0728.240.040;

iar la nivelul Municipiului Dorohoi condusa de:

- Mr(r) Pavlovici Petru Paul, CNP 1570627400503, posesor al CI seria XT, nr. 257695, tel 0231/617292, mobil: 0742051903;
- Mr(r) Neauna Ioan, CNP 1610107134013, posesor al CI seria XT, nr. 304306, tel mobil
0745588923;

Aceasata celula de criza va va acorda sprijin si ajutor in orice problema legata de situatia de urgenta in care va aflati, in masura in care veti considera necesar, tinand cont ca déjà, avem cadre militare in rezerva, care conduc asemenea compartimente (fara a fi platiti de circa 6 luni) la nivelul unor municipii cum ar fi la Botosani, Col(r) Lucian Cilinschi si la nivelul unor commune, cum ar fi la Concesti Mr(r) Sorin Atomei, care sunt si membri ai sindicatului nostru.
Ca ei, cu expertiza in domeniu, relativ-tineri, cu mare capacitate si putere de munca, mai avem rezervisti in judet care s-au oferit sa va ajute pe baza de voluntariat, fara a fi retribuiti, pentru a limita pe cat posibil efectele dezastruoase ale stihiilor naturii, care s-au abatut asupra noastra in ultimele zile.
Putem activa asemenea celule de criza in orice localitate a judetului doriti si aveti nevoie de ajutor calificat si cu expertiza in domeniu.
Am consultat in prealabil si pe seful ISU Botosani, Col Radu Anton, care si-a dat acordul asupra unui asemenea tip de ajutor.
Pentru orice problema in care doriti sa fiti ajutati, atat la nivel de judet, cat si pe plan local, la nivel de municipii, orase sau commune, va rugam sa ne contactati la telefoanele mentionate mai sus.

Cu deosebita stima si respect,

RESEDINTE AL FILIALEI 1 BOTOSANI A SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE
Col (rez)
Mircea COMANECI

duminică, 4 iulie 2010

Activarea unor celule de criza

La nivelul judetului Botosani ca si in unele localitati greu afectate de inundatBiroul operativ a hotarat activarea unor celule de criza care sa actioneze pe langa Comandamentul Judetean pentru situatii de urgenta, si pe plan local, asigurand colectarea atat din judet, cat si din intreaga tara de la filialele sindicatului nostru si nu numai, a ajutoarelor pentru sinistrati, transportul acestora catre zonele calamitate, cu ajutorul mijloacelor puse la dispozitie, de catre unitatea de garnizoana, si distribuirea acestora cu prioritate catre: veteranii de razboi, cadrele militare in rezerva si in retragere, familiile cu multi copii, , dar si celorlate categorii de cetateni greu afectate de catre sinistru, pe care ii vor stabili primarii din fiecare localitate.

Rezervistii, din aceste celule de criza, vor acorda ajutor calificat, pe baza de voluntariat, fara nici un fel de plata, din spirit civic, in orice problema legata de situatiile de urgenta create la un moment dat, dar si in alte probleme de prima necesitate pe care le considera necesare atat la nivelul judetului, dar si lanivelul fiecarei localitati afectate in parte.

Facem apel, pe aceasta cale, la toti rezervistii care doresc sa-si ofere serviciile organelor administratiei locale, pentru ejutorarea familiilor greu incercate, sa ia legatura telefonic sau prin orice alt mijloc la dispozitie, indiferent daca sunt sau nu membri de sindicat cu cei din conducerea sindicatului respectiv Biroul Operativ.

Se convoaca Biroul operativ al Filialei 1 Botosani a SCMD in data de 05.07.2010 ora 10.00 la Cercul Militar, pentru stabilirea unor probleme legate de modul de actiune in perioada imediat urmatoare.

Presedintele Filialei 1 Botosani a SCMD
Col(r)Mircea Comaneci

joi, 1 iulie 2010

CAMPANIE DE STRANGERE DE AJUTOARE PENTRU SINISTRATII BOTOSANENI denumita "APEL LA UN ALTFEL DE SOLIDARITATE"

Facem apel catre toti sindicalistii rezervisti si catre toti locuitorii Botosaniului, precum si purtatorii de uniforma, care acum in plina criza, din putinul lor diminuat cu 25 %, sa doneze cat pot, orice suma de bani fiind binevenita, precum si alimente, haine, paturi, sau tot ce considera fiecare ca ar fi util sinistratilor din judetul nostru.
Donatiile se vor aduce la Punctul de Colectare instalat, de militarii nostri activi, la Cercul Militar Botosani.


Donatiile se vor strange si preda sinistratilor, in special veterani de razboi, batrani afectati de stihiile naturii, pensionari lipsiti de orice fel de ajutor, familiiilor cu multi copii afectati de sinistru,precum si alte familii aflate in dificultate, de catre o comisie mixta a sindicatului nostru si a militarilor din Botosani, care se va deplasa cu o masina pusa la dispozitie de catre unitatea de garnizoana, sau Centrul Militar Judetean Botosani, in functie de cantitatea de ajutoare stranse.

Va multumim pentru intelegere si solidaritate... in adevaratul lui sens, nu in cel pe care l-au denaturat actualii guvernanti

P.S. Apel publicat si in Botosaninews.ro
Biroul operativ